Tuesday, January 12, 2010

Terima atau tidak ?

Hari ni Pn Siah kol aku. Dia cakap, dia nak order 100 pencil case. Hadiah untuk anak murid dia katanya. Pn Siah seorang guru matematik sekolah rendah.


Nak terima atau tidak? Dia bagi masa selama sebulan untuk aku siapkan. Dia sanggup bayar RM6 ringgit satu pencil case ni. Agak banyak la dia nak bagi kan. aku sudah berkira-kira, kalau seratus aku boleh dapat RM600 ?! banyak tuh !


Terima ke tidak?


Aku bukan pandai sangat menjahit pun. Ini yang ku jahit pun tak kemas. Aih.


Terima atau tidak ? Terima atau tidak ? Terima atau tidak ?





# Aqilah, berhenti berangan ok! baru jahit 3 jenis pencil case dah berangan orang order.



Aku kuat berangan yer. Macam Mat Jenin pulak. Ahaha. Kalau la betul wujud Pn Siah. Tu semua rekaan aku.


Ok,


Dengan tiba-tiba aku mendapat idea, beli jeans dari bundle, buat sesuatu.


Tadaaa !!! kalau aku jual, ade ke yang nak beli ? berangan lagi ! eh tapi tak mustahil jadi kenyataan. heee


Cubaan pertama. Jahitan kat bahagian zip agak comot.


Cubaan kedua. Macam kemas la sikit, kot ?



Cubaan terakhir dan disiapkan sepenuhnya oleh ibu. Aku ngelat.



Mahu jadikan hobi baru bila time cuti, tak pun akan buat projek ni bila aku balik JB. Teheee !
post signature

55 comments:

  1. banyak btol budak ni berangan

    bgs impian tu..

    ReplyDelete
  2. saya nak order satu milo ais
    kekeke

    ReplyDelete
  3. xsalah berangan...

    dari berangan datang idea...dari idea datang usaha...dari usaha datang jaya...


    bgaus tue..teruskan

    ReplyDelete
  4. hoh~ creative!
    keep up da gud work aqilah ^__^

    ReplyDelete
  5. aku teror bab-bab mempomot bnih..buat bebanyak nanti aku pomotkan ..bagi komisyen singgit..haha

    ReplyDelete
  6. ko mang kuat berangan la qilah.

    takpe..good start ngn berangan kan? heheeh

    ReplyDelete
  7. hey.. idea awak tu bags la.. try la mane la tau dapat menambah pendapatan.. kalo kak siah tu wujud ambik je tempahan...

    ReplyDelete
  8. jom2 beli pencilbox handmade di
    www.variatykizhanie.blogspot.com


    tq..

    ReplyDelete
  9. pandai jahit upenye ko....
    huhhuu....cmni nk order la satu...
    xpon..tunggu aku jd cikgu nnt aku order kat ko pencil case ni utk diberi kepada anak2 muridku nnt...boleh???huhuhu

    ReplyDelete
  10. terima je la.... dah ada orang berkenan... nanti kalu tunggu.. di sambat orang plak.. ehhh cite apa nih... muwakakakak

    ReplyDelete
  11. wah, igt betull...hehehe
    kreatifla...gud!!

    ReplyDelete
  12. peh.. semua tetipu ngan budak kecik ni.. btw, congrat! pasni ley berangan jahit baju pulak. tehehehe

    ReplyDelete
  13. abg saye pernah buat pencil case dr jeans gak..yg jenis boolat tu..lawa2..kagum dgn org2 yg kreatip neh..hehehe~

    ReplyDelete
  14. fuyooo. bakal usahawan muda ni.
    leh dapat byk RM RM RM RM RM.
    :)

    ReplyDelete
  15. wahhh , kalau berangan sebab benda baik apa salahnya :D

    ReplyDelete
  16. waaa...kuat lar cik Aqilah ni berangan..takpe..angan2 tu lah menjadi kenyataan..
    btol tak tipu!! asalkan kite usaha untuk mencapai angan2 tu...
    Insyaallah...

    600 tu? tima je..biar angan2 pun...haha

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. nk berangan bole..tpi usahe kene ade gak..

    ReplyDelete
  19. cantikk..akak dulu pon suka wat pencil case ngan jeans..tapi tak berapa kemas la..banyak benang2 jeans keluar..aqilah, praktis2 lagi..cantikk dah tu..nnti leh wat biz

    ReplyDelete
  20. terima aja deh...
    =)
    nice
    ku pun mahu order dr kamoo
    hehe
    xD

    ReplyDelete
  21. hehe.. kite pun suke berangan!
    :)

    tgh blog hopp, teruja tgk nama sama ngan aqilah(anak no2..) hehe.. jom exchange links nak?

    ReplyDelete
  22. takpe2..mana tau berangan dpt duit banyak ke..=)

    ReplyDelete
  23. Kapten Luffy ...:P siap, amek di rumah

    ReplyDelete
  24. hami asraff ..tempahan tuh tipu..

    ReplyDelete
  25. tia....hahaha ko dah promote kat kels

    ReplyDelete
  26. Ika Razak :)...tapi jahit tak kemas, macam tak best je jual

    ReplyDelete
  27. Lala ...hahaham ok2...cg lala order 100 dari aku..wewwew

    ReplyDelete
  28. gewd-gurL perhaps ..hahaha, dah jahit dah baju hari tuh :)

    ReplyDelete
  29. et...wow...lagi kreatip..saye tak kreatif

    ReplyDelete
  30. SasHa Lee...tapi tak kemas...siyes..

    ReplyDelete
  31. Are'Ja_(",) ...hahaha...ape2 pun kena usaha..:)

    ReplyDelete
  32. norhaizan..heee nnti kiter bergabung?

    ReplyDelete
  33. Eazy Izzuddin...hee..ku akan practise lagi...

    ReplyDelete