Thursday, July 1, 2010

Telinga Bersih Sikit

Aku duduk kat rumah ni telinga aku macam bersih sikit dari kotoran. Bukan tahi telinga la..dari pagi sampai petang, rumah ni riuh dengan suara budak budak bawah umur. Eh, mak budak pun kadang-kdang join sekali. Hehe

Walaupun cuti, bangun pagi tu pasti. Sebab nak tengok ibu pergi kerja. Kalau aku bangun-bangun tiba-tiba tengok kereta dah tak de, meroyan kejap. Ibu mana ibu mana. Rasa tak lengkap la. haha, aneh la aku ni bila aku fikir balik jadi setiap 2 jam mesti telifon ofis ibu. Kadang-kadang kene marah sampai.

Pukul sepuluh gitu dah ada orang beri salam.

“mak tok mak tokk”
Budak-budak, beri salam sekali menjerit panggil nama berpuluh kali. Aish, jiran sebelah pun boleh dengar sampai.

Pukul 4 petang ada lagi budak-budak datang. Kali ni riuh teramat. Maklumla kali ni dah bawak geng. Van sekolah berhenti depan rumah turunkan diorang.

Sekali lagi. Riuh, berebut-rebut nak ngaji dulu.Eleh, macam aku tak tau korang tu nak ngaji dulu sebab nak main. haha. Budak-budak.


Walaupun mak tok ajar budak ngaji, aku tak pernah men ngaji dengan dia. dulu masa kecik-kecik aku sanggup jalan kaki 10 minit pergi rumah ustazah (kawan mak tok) ngaji kat sana. Haha. Tergamak aku buat macam ni, tak nak ngaji dengan mak tok punya pasal.

Dia garangla ajar ngaji. Seram aku dibuatnya! Tadi pun aku dah dengar budak-budak ni kene marah. Cayalah dierang boleh tahan.

Tapi bukan aku. Aku pasang telinga je, basuh telinga dengar ayat Quran.

Hee
 post signature

8 comments:

  1. npe tak ngaji ngn mktok??
    dlu kan b ngji ngn pak imam..
    kene jln kaki jauh sgt....owh sgt penat..
    pastu nnti dia ajar ngaji smbil tido..
    gile kecewa...pastu nk kne jaln balek lg..jaoh tu....pnat..siap penah kene keje ngn monyet ngn anjing..ish2

    ReplyDelete
  2. hahaha ngaji pake rotan pergh
    lagi gerun nk wat salah xD

    ReplyDelete
  3. baguih la tu :)
    tapi bab meroyan tu takley tahan, cam kita masa keciiik je huhu

    ReplyDelete
  4. meroyan ke cuti2 ni.. hahha..

    bagusnya mak tok 2.. nak ngaji dgn dia leh.. hahah..

    ReplyDelete
  5. mesti mak tok qilah selalu pegang "roti panjang" masa ajar budak mengaji. :P

    ReplyDelete