Wednesday, March 17, 2010

Warga Emas Yang Berkilau

Tadi ada perjumpaan Rakan Intelek. Sabtu ni kami ada lawatan ke rumah warga emas. Bukan gotong royong bersihkan tempat dia yer, tetapi bersukan bersama warga emas ! Ahaaa, aku tak sabar yang itu, atuk lari-lari. Mesti comel kan.


Kami di suruh mencari lagu RASA SAYANG. Aku pun cari di youtube, tapi bukan jumpa lagu rasa sayang, jumpa lagu masa aku, dengan kau juga masa kecil. Macam lagu old Macdonold had farm, if you are happy dan macam macam lah. Carila sendiri kalau nak tau lebih banyak lagi lagu bebudak comel ni.




Bila dengar balik, terkembali nostalgia masa comel kiut miut. 




Berbalik pasal warga emas tadi. Kenapa yer, anak-anak mereka hantar mereka ke rumah orang tua-tua begitu? Kasihan, dah tua-tua kena duduk asrama. 


Aku lagi suka kalau ada DAY CARE untuk jaga mereka ni. Maksudnya, hantar mereka ke rumah DAY CARE ni sementara kita pergi kerja. Nanti dah balik kerja kita fetch la mereka, tidur di rumah. 


Dia ibarat macam pusat asuhan kanak-kanak. Ibu bapa yang kerja hantar anak mereka ke pusat ni, balik kerja amek la balik. 


Hahaha pendapat aku saja. Mungkin ada orang tak setuju, sebab ye la, mak bapak dah besarkan kita dari kecil sampai besar. Takkan dia tua pun tak de orang nak jaga.


Hahaha, pendapat saja la. 





Ps : 
Blogger dah lain. Dah ada butang translation. Contoh, "nama saya Aqilah" -->"Ang pangalan ko ay Aqilah". Hahaha. Maju maju. Teruja sampai dah.
post signature

12 comments:

  1. setiap warga tua yg dihantar kesana, ada sejarah silam dgn anak2. mungkin ada yg tak bersalah. ada juga yg dulu x pernah amik tau hal anak, bila dah anak dah kaya baru nk cari anak. kadang2 tuhan membalas di akhirat. who knows. i love my mom.

    ReplyDelete
  2. yup aku setuju ngan hate lolipop nie..ade anak2 hantar ibu bape sebab dieorg 2 bodoh or x kenang budi, and ade yg rase benci ngan parent yg x bagik kasih syg kat dieorg or berlaku kejam pade dieorang dulu...

    tapi yg day care 2 bagus jugak...
    macam taska...good...at least dieorg x bosan mase kite g kije, n balik kite amik dioerg makan sesame...

    ReplyDelete
  3. erm...aku setuju yg day care tu..aku rs tu seswai utk org kl..huhuhu...
    bg aku ok pe ade day care...at least gi keje xdela risau mak kat umah buat ape...mkn ke x...ha...aku setuju!!!!

    ReplyDelete
  4. idea bisnes tu
    ko buatler pusat day care kt tmpt ko
    hehe

    ReplyDelete
  5. tak sabar nk pi sana..aku harap aku tak nangis nt..huhu

    ReplyDelete
  6. I_Hate_Lolipop ...yela, what goes around comes around. me too, sayang ibu

    ReplyDelete
  7. syaf...ok kan, dah terfikir idea tu :)

    ReplyDelete
  8. Luffy,,,hahaha insyaallah. cuma idea jek, sukar nak buat tuh.

    ReplyDelete
  9. Pudding Pie...kau nangis, aku amek meggi kau. hahha

    ReplyDelete