Sunday, March 21, 2010

Kucing Pink Comel

Cantiknya, aku cuma berkata dalam hati sambil muka senyum melebar dekat makcik-makcik yang duduk di situ. Ibu selalu cakap, yang aku budak cengisan, sikit-sikit tersengeh, cakapnya tak. Hahaha


Aku belek satu satu kraftangan dari manik hasil tangan mak cik- mak cik pak cik kat situ. Bagusla mereka buat macam ni, sekurang-kurangnya hidup mereka ni tak la bosan.


Sedang ku belek-belek, aku tertarik dengan bentuk kucing.

" adik, ni saya buat "


" cantik ", sambil senyum sambil tangan belek-belek lagi.

" ini cantik ", oh pink ! fine aku kurang gemar warna pink, aku suka kuning !

" yang ni aunty, cantik tak ? ", aku tunjuk kucing warna kuning.

" ini tak comel, yang ini cantik (pink) "

Aku angguk-angguk kepala. Dalam otak dah fikir, patut tak beli kuning, atau ikut cakap aunty ni.

" ok, aunty suka warna pink ea? "


" ahh, (sambil angguk kepala) ini comel, kucing tak de comel ", sambil dia ajukan kucing pink tu kat beg aku, cakap "cantik ni cantik"

" okla, saya amek ni ", senyum lagi sambil hulur duit 10 ringgit. Harga dia 6.50. Agak mahal la, tapi entah kenapa aku tertarik nak beli sebab ni hasil tangan mak cik ni !

" hey, pulang dia 4 ringgit kat dia, kasi 6 ringgit saja " 


" eh, bukan 6.50 ? ", ceh pura-pura tanya asal 6 mana 50 sen. Hahaha padahal dalam hati dah suka dapat murah 50 sen.

" Bagi adik discount ". 


" terima kasih aunty, balik dulu"


" baik-baik jalan "


Kucing pink yang aunty tu pilih.


Harapnya anak makcik tu datang melawat dia kat situ. 
post signature

14 comments:

  1. mmg kiut..sgt comel...aku suke!!!

    ReplyDelete
  2. c0mel2...tp xsuka pink sgt..hik3

    ReplyDelete
  3. cantik... kreatif!!

    tp kalau warna kuning lg cantikkan?

    kucing kuning...huhuhuhu :p

    ReplyDelete
  4. cntknya..nak jgk...pink gtu...ihhi

    ReplyDelete
  5. budak cengisan!!!..heee..
    miawww...miawww..

    ReplyDelete
  6. aku suka awek pakai pink
    auwwwww

    ReplyDelete
  7. miss chidori....aku lagi suka !

    ReplyDelete
  8. sharamli...aku pun, tapi makcik tupilih, amek je la :)

    ReplyDelete
  9. meo kuning .meo, ada warna kuning !

    ReplyDelete
  10. MUZAKKIR....b cakap jawa? wow !

    ReplyDelete
  11. ~0~ ,,,macam aku tak ? hahaha :P

    ReplyDelete