Saturday, December 26, 2009

Cartoon oh Katun

Sejak minggu ni, aku dah bertukar angin. Emm, aku dah semakin kurang menyanyagi cerita romantik jiwang nangis-nangis. Cerita horror yang buat aku rasa seram sejuk je, dah la aku memang selalu tinggal sorang kat rumah. Dah TAK.


Aku dah beralih angin ! yeehaaa


N sekarang, aku menyayangi malah cinte sama cerita cartoon !!!


sedih sey ending citer ni


Aku biasanya akan jadi laggard bila tengok cerita katun. But who cares? janji aku tengok.



Aku rasa aku suka katun sebab



Comel

Ada ker katun tak comel ? seburuk katun yang macam shrek tu pun tetap comel k. lain la kalau shrek tu bertukar jadi human. Realiti, ok tu dah memang tak comel. Aku lari dulu kalau aku jumpa. Ala semua perempuan ada gedik dalam diri sebab tu suka benda cecomel. Padahal umur da masuk 20, tapi still… cj7 kiut. Aku punya gedik sikit je, tak banyak. (cover)


sapa cakap ni tak comel? pergi cek mata sana.



Stress eh tak stress

Ha ?! tengok katun stress ? aha, itu kau mungkin. Tak bagi aku. Bila pulak cerita katun ni berat. Bukan sebab katun gemok, jalan cerita aku maksudkan. Dah target cerita untuk umum, majority kanak-kanak yang tengok. Tak mungkin producer nak buat cerita ala-ala stormbreaker. Tututututu bom ! tak mungkin, kalau ada pun dalam versi kelakar.



Aku suka part perut dia goyang-goyang. Macam jeli.



Ketawa

Ni memang tulus iklas dari perut punya. Kadang-kadang sangat kelakar la cerita ni macam kungfu panda, finding nemo dan bla bla. Eh, dulu kan aku selalu betulkan kawan aku cakap nemo. Aku sebut “nemo” ni ..”nimo”. Kawan aku pulak sebut “nemo” macam kau sebut “pelat “. Pe tu. Dia salah sebut la kan. Aku cuma nak membetulkan je, kawan yang baik dan prihatin memang macam ni.



Paling utama !



Giler best citer ni, nak tertidur terus bangun balik.


Tak tidur

Bukan maksud aku, aku berjaga malam. Tak tido. Bukan bukan. Kalau kau ikuti perkembangan blog ni, kau pasti tau yang aku akan tido bila tengok movie. Tak kira kat wayang ke depan tv ker laptop ker. Tipikal, dah jadi rutin. Huwaaa, separuh cerita je aku tengok. Tak pun, aku akan pause cerita tu sampai duration patutnya 1 jam jadi 20 jam. Huh ! aku Cuma nak cakap, bila tengok katun, tak de istilah ngantok, dan aku tak tido. Mungkin gabungan comel + tak stress + ketawa = tak tidur. Teehee ! gabungan yang baik.


Ni antara yang aku suka....

- Shrek
- Speed racer
- Kungfu panda
- Toy story
- Alvin and the chipmunks
- Garfield the movie
- Lilo and stitch
- Planet one
- Ice age
- Monster, inc
- The grinch
- Polar express
- Finding nemo
- Up
- Astro boy
- Claudy with a chance of meatball
- Ben 10
- Princess frog
- Tarzan
- Mulan


Kalau kau dah mula teringin nak tengok, boleh la pergi ke kedai dvd berdekatan rumah. Beli la cetak punya berbaloi-baloi. Tak pun, kalau rajin boleh download kat sini [1] [2] [3] ada 3 link lain-lain. Carila sendiri cerita berkenan di hati.



ps : teringin makan charkuwei

post signature

46 comments:

  1. wah..dia bagi link.best2
    ;p

    kita suka ice age;p

    ReplyDelete
  2. suke tgk spongebob...hehhehehhe..

    ReplyDelete
  3. niesz pling layan tgk patrick..hahahaha..comey giler..

    ReplyDelete
  4. wah. thumbs up laa. ingat banyak tajuk citer kartun tu. hehe.

    i love doraemon n hagemaru. tu kartun la jugak kan. =)

    ReplyDelete
  5. akak pun suka gak tgk cartoon nie..
    sekali kala layan kartun mmg best:)

    ReplyDelete
  6. i suka tengok kungfu panda jugak . mmg comel gila panda tu bila goyang goyang . tehee:D

    ReplyDelete
  7. Tengok cerita kartun tak stress..tengok jer pastu gelak...

    ReplyDelete
  8. xley lawan dragonball semuanya

    cppc : ku nak bercuti sampai 3 hb ni. thx ya, slamat tahun baru in advandce =)

    ReplyDelete
  9. kalu cartoon kat tv..sim chan d best..

    klu filem..madagascar d best...

    hehehe

    ReplyDelete
  10. suke tgk kartun2 from disney....sgt lah comel...kalo mesia plak tgk upin ipin...alahai..rs nk cubit2 je..hahahha

    ReplyDelete
  11. suke kartun juga..tp x nk ngaku dpn2 adik2..hahaha

    ReplyDelete
  12. huhu..kartun mmg best..ilangkan stress...tp kadang tu hati tetap lonely....

    ReplyDelete
  13. erm... barulah topik yg sy suke jg..

    layan kartun barulah rileks kepala.. :)

    ReplyDelete
  14. kartun nih hiburan yg tak mengira usia.... ianye hiburan yang ringan dan boleh diterima semua orang. ....

    tapi jgn salah pilih kartun udah le.. maklong le... ada sesetengah tu... menyalahgunakan kreativiti....

    ReplyDelete
  15. setakat ni yang paling ku sukai kartun WALL-E :-)

    ReplyDelete
  16. FaizalSulaiman..silala download..:)suka ice age juge !

    ReplyDelete
  17. miloicekaw1119 ...spngebob tak de movie

    ReplyDelete
  18. niesz...sama dengan kamu miloicekaw

    ReplyDelete
  19. Amanina...heee yeah thats cartoon too

    ReplyDelete
  20. joegrimjow...heee ok..selamat tahun baru !

    ReplyDelete
  21. lala..hahaha betul2..tapi upin ipin, aku kurang sikit

    ReplyDelete
  22. Miss Shyra Marchelli..yeah sangat comel

    ReplyDelete
  23. google..tau2...lagi cartoon dari japan

    ReplyDelete
  24. hami asraff...suka jugak tu ...:)

    ReplyDelete