Thursday, April 14, 2011

Lagu Memori : (2) Asyik, Amalina


Eh hari ni terdengar pulak lagu ni. Setelah berturun turun lamanya aku tak dengar lagu ni.

Lagu ni ada kenangan ! yah masih ingat lagi. Ibu yang kenakan aku dengan lagu ni. Part "asyik asyik" tukar pada "rashid rashid rashid" 

Hahaha

Siapakah Rashid, siapa siapa??Baiklah aku kasi reveal siapakah Rashid, adalah kawan sekolah rendah yang setiap malam akan kol dalam pukul 8.30 malam dan akan tanya pasal kerja sekolah.

Walaupun dia datang sekolah dan aku nampak dia salin apa kerja sekolah yang perlu di buat. Tapi setiap malam jugaklah dia akan kol. "hello boleh cakap dengan farah, kita nak tanya pasal kerja sekolah" -ayat dia selalu standard je.

Ibu yang selalu angkat fon. Ibu pun perasan, kenapalah budak ni asyik kol anak dia yang tidak bersalah. Bila lagu ni pop masa tahun itu, ibu pun tukar "asyik" jadi "rashid !"

Hahaha tak boleh belah betul.
Baiklah, sekarang aku tak tau la Rashid ni kat mana sekarang.
Tapi bila terdengar lagu ni je, terus teringat Rashid.
Apa kabar Rashid sekarang agaknya.
post signature

6 comments:

  1. hahah,, nmpk sgt rshid suka qilah tu.. heheh..

    ReplyDelete
  2. hahahaha...

    mesti cute kalau cik aqilah menari dangdut

    ReplyDelete
  3. Qila,

    berkurun-kurun la. bukan berturun-turun.

    hehe, btw, i thought Rashid yang kawan kelas sekoleh menengah kite tuh. hehehehehehe.

    ReplyDelete
  4. MR. SYAH - eh suka ker..haha kalau yer pun mase tu tak tau apa2 lagi..

    ReplyDelete
  5. meow - kehkehkeh mata tak berkelip

    ReplyDelete
  6. Abdul Wafi...haha wafi, typing error..berturun2 haha kelakar pulak... kelas kite ada org name rashid ? tak ingat, hish teruk nyer ingatan aku..

    ReplyDelete