Saturday, April 16, 2011

Kenapa Hidung Babi Rata & Gajuz Biji Kat Luar?

Bu, kenapa hidung babi rata & gajuz biji kat luar?
         

Masa dulu-dulu, hidung babi tak macam tu sama je macam hidung lain. Tapi ada satu hari ni si babi kena kejar dengan harimau. Harimau tak suka babi.
Kenapa bu?
Sebab babi gemok.
Ooo.
Lepas tu babi pun lari lari lari lari sampai terlanggar satu pokok ni, pokok gajuz dan menkejutkan buah gajuz yang baru nak membesa.
Pastu plup, biji buah gajuz terkeluar sebab terkejut. Nak masukkan balik tak boleh dah.
Dan nak tau, hidung babi pun rata sebab hidung dia terkena pokok. Pep penyek.





Ibu pernah cerita cerita ni. Hahaha !

post signature

16 comments:

  1. huhuhu... comel je cite ibu

    ReplyDelete
  2. mesti buah jagus tu cakap, 'opocot, terkeluar biji aku!'.

    em tak elok ckp babi. kena ckp khinzir. aiseh aku pun dah tercakap babi.

    almk tercakap lagi.

    ReplyDelete
  3. zaradgreat - haha logik logik :)

    ReplyDelete
  4. meo - dia full of idea, heran ceq..

    ReplyDelete
  5. rafiq - hahaha khinzir mcm formal..

    ReplyDelete
  6. Wani Jauneh - hahaha bila ingat balik kelakar..

    ReplyDelete