Tuesday, January 18, 2011

V4 : 3

Pertama kali masuk bilik bedah kecik. Nampak semuanya macam pelik sebab ini pertama kali.

Ada katil cadar putih, tempat oksigen, tu yang macam elektrik letak kat dada boleh terangkat, meje sorong yang penuh dengan alatan, lampu bulat, alat yang pakai kat tangan untuk kesan nadi, pam darah dan apa-apa yang ada kat situ. Bilik sangat sejuk.

Aku disuruh duduk. Ceh aku ingat baring. Fikiran masa tu dah melayang habis teringat movie-movie drama-drama yang aku tengok, sama laaa. Gila.

Sampai "adik boleh bukak baju, pakai baju hijau" ..ok seksi baju hijau tu sangat besar untuk aku. Pakai je laa..

Tibe-tibe je doc-doc pelatih pun masuk, laaah aku ni jadi macam bahan pulak, ces. Habis badan aku dah jadi tontonan doc-doc tu. Alasan, untuk dieorang belajar, aaa baiklah. Tak kesah, malu dah tak de.

Aku duduk, tapi ada meja depan aku plus 2 biji bantal untuk menyenangkan kerja doc dan menyesakkan aku. Masih rasa feeling-less.

Doc kata,  "saya nak buat tanda sikit". Geli tersangat sampai nak ketawa tapi tak jadi senyum sumbing je. Entah die conteng badan aku tu pakai pen ke ape aku pun tak sure, tak nampak dah.

Lepas tu, doc letak kain yang jadi hanya macam bulatan untuk kene tebuk. Macam dalam tv tu...

Ada 2 orang doc kali ni.



....sambung
post signature

3 comments:

  1. waaa...bahagian yg paling mendebarkan..sambung plz...kena bedah ker?gosh...;)

    ReplyDelete
  2. mesti berdbar2kan.. xprnh alami perkara mcm ni lagi.. nak tahu lagi??

    ReplyDelete