Tuesday, December 14, 2010

Sepetang Bersama

Pada hari itu, perasaan nak nak sangat pergi nusajaya amat memberontak. Dengar kata, kene bayar tol kalau ikut highway ape ntah tapi menuju ke tuas, singapore.

nak sangat pergi sini sini

Dengar kate juga tol tak mahal, dalam 2 atau 3 ringgit sekali masuk highway, nak balik 2 atau 3 ringgit lagi.


Kalau bab-bab berjalan-jalan sekitar johor yang macam pernah dengar, tapi tak tau kat mana ibu la orangnya  yang sanggup layan kepale aneh aku ni. Haha.


Maka pada satu petang yang cerah, kami pun ke Nusajaya berpandukan tanda jalan yang kadang-kadang hilang. Masa hilang tanda jalan, kami pun hilang arah. Tibe-tibe ada nusajaya-nusajaya tup hilang. Hahaha tak ke kau pun sekali hilang arah ?


Ye. Tiket rm2.30. Masa balik tak jumpa tol dah, sebab dah tersalah masuk simpang lalu gelang patah. Hahaha itulah ibu tak patut tanye aku patut ke tak patut masuk sini, sebab pasti salah, kan dah lalu jalan tak suka sebab memang macam patah la.


Alhamdulillah kami selamat pergi dan balik. Setelah 2 jam berpusing-pusing tengok bangunan apa sebenarnya yang ada kat sana.


Tak banyak bangunan, ada dalam 4 buah? Kan masih lagi dalam pembuatan lagi, aih qila ni.Tapi design nye, menarik !


Buat masa ni, kawasan ni memang jauh dari kesibukkan kota. 5 tahun lagi, pasti kesibukkan terasa seperti di jb. Hehehe

 Ni.. dewan negeri johor

 ni? 

 ermm ni ?


Tak sangke pulak gamba ni ala-ala fotographer gitu, hahaha yang tau atap die tu kan nampak macam tak de atap, cantuk :)

Ok. Sekarang dah puas hati. Bila orang tanye nusajaya yang tempat kerja orang-orang kerajaan tu kat mane ea? Aaaa sekarang boleh la bukak cerite ini. Hehehe. Malu betul kadang-kadang aku ni, orang johor tapi tak tau tempat yang macam-macam ada kat sini :)




ps: aaaa nak kene pergi keje pulak.
post signature

11 comments:

  1. cantuk ue pe qila???huhu

    ReplyDelete
  2. btollaaa
    yg last tuh cantik sgt pic kamu~~~
    biasela tuh kila~
    anis duk putrajaya pon tak tahu kat cni ade tasik cantik2
    org lain yg tahu
    haha
    lg teruk kan~

    ReplyDelete
  3. gambar2 yang menarik...

    neway keep in touch ya ;-)p

    ReplyDelete
  4. anony..salah eje, :D cantik sebenarnye..

    ReplyDelete
  5. qila..hehe mekasih anis, kan kite ni macam jarang berjalan pulak :)

    ReplyDelete
  6. Asrul "iLham" Sany...terima kasih :) baiklah...rajin2 singgah

    ReplyDelete
  7. nice ;)
    aqilah, cik areja da tuakr link. updet yerk! daa..

    ReplyDelete