Wednesday, December 8, 2010

Eh Pedas

Orang kata, orang johor suka makan pedas.

Cet. Disebabkan majority suka makan pedas, semua lauk pauk yang di jual kat food court semua pedas pedas pedas ! berapi punya. Argggh.

Tipu ni semua, aku tau la semua ke ape, tapi kat kedai yang makcik hari hari aku beli ni semua pedas. Sebab dah rasa semua jenis lauk pauk die. Hahaha. Ada sebab kenapa hanya makan kat kedai makcik ni, tapi tak nak bitau, shhh :P

Nampak macam dull je kuah, macam tak pedas. Sekali masuk mulut ! Fuuh berapi tak hingat.

Aku tak berape gemar la pedas pedas ni, kalau memang ada pilihan asam pedas dengan ayam kicap, lebih rela amek ayam kicap. Eh, kadang-kadang kana ayam kicap die pun pedas..haha aneh.

Pedas sikit boleh la, buat syarat ada lada merah. Hahaha itu boleh terima, ada rasa pedas tu, ermm fikir 2 kali.

Bila makan pedas, perut aku rasa macam tengah menahan sesuatu. Lepas tu mulala, hingus lutsinar meleleh tak henti-henti, paling dasyat ternangis sekali sambil kaki menghentak, sebab seriously dah tak tahan. 

Plus..

Tak de feel la makan pedas.

Tak nak pedas !

Orang kata, orang johor suka makan pedas. Aku terkecuali hahaha.

Makcik, tak maula asyik masak pedas jeeee, seksa saya makcik. Telur goreng makcik pun pedas. Fuuh.


Kalau bakal suami aku nanti suka pedas? masak sendiri ea bang hahaha


+ makan mamee slurp kari berapi dalam masa 2 jam, itu pun di selang seli minum minuman manis. Aaaah. Tolongla, tak nak pedas. 
  post signature

15 comments:

  1. pedas = sedap..
    ;p

    btw, header baru kan?
    cun..
    :D

    ReplyDelete
  2. ohh lidah sensitip! hehe

    i loikeee pedas pedas, baru terangkat! hehe

    ReplyDelete
  3. johor??
    xpnah dgr plak..
    yg sy dgr n9 n melaka..
    hehehe

    ReplyDelete
  4. xsuka gak makanan yg pedas2 sgt.. pedas2 suam oklah..

    ReplyDelete
  5. qila cyg!mwahh2!lma da x tarik rmbut ko..klo x,bgn pg je merenhek kt ko..ahahaha!
    mn GO GREEN ko?
    aku mmg xmkn pdas..hehe..ko tau kn?t kompem aku sedu..

    ReplyDelete
  6. huhuhuhuhu..
    klu mkn xpedas...rase mcm xbest...loya ckit kot..
    mybe sbb dh terbiase mkn pedas....
    klu mkn pedas....kne mnum air kosong la...klu air suam pn ok..die lawan...so xpedas sgt..

    ReplyDelete
  7. Unpedaslity = Kegagalan seseorang itu daripada memakan makanan pedas

    ReplyDelete
  8. erm... normallah... ramai org cenggitu :D

    ReplyDelete
  9. i love my no...757!
    nice2...
    dh follow anda..

    Latest Entry:
    http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/ibutlg-la.html

    ReplyDelete
  10. lawa header ko.hehehe

    aku suka pedas tp tak bagus untk pesakit gastrik..huhuhu

    bawak bekal sendiri la qila.
    jimat dwet dan bleh pilih makanan pe yg ko nak

    ReplyDelete
  11. niesz skang kuat mkn pedas..ni sbb kawan niesz yg muar tu yg ajar niesz mkn pedas..eehehe..

    ReplyDelete
  12. hahahaha
    makan pedas lah ad feel owh ;D

    ReplyDelete
  13. orang kata.. HEHE.. but citarasa lain-lain, rite? HUHU

    ReplyDelete
  14. haha.
    betol2!
    kamu mmg x tahan makan pedas kan qilah.
    makan mamee slurp pon da mengerang.

    ReplyDelete