Friday, November 12, 2010

Bunyi Jam

Tik tok tik tok..

Lagi 4 hari nak tinggalkan Melaka. Eh tapi sem depan kene berulang alik sebulan 2 kali ke sini untuk tunjukkan thesis. Aaa kirenya memang lepas ni Melaka akan jadi tempat persinggahan macam dulu-dulu.

Tapi tak tahu la, macam-macam yang tak di fikirkan boleh jadi.

Dari rumah sewa ni, yang tak mungkin sekali aku lupa bila setiap satu jam, ada jam bunyi. Kuat ! Datang dari jam nowhere Hehehe. Tipu je, jam tu ada dekat dengan Eye On Melacca, ada satu jam besar. Err rumah sewa ni nak ke Eye On Melacca tu cume 10 minit jalan kaki.

Tu jam tu..

Setiap satu jam akan bunyi lagu kat bawah ni, 

Dari minit 0.00 sampai 0.14

Pastu, tong tong tong tong tong ikotla masa tu pukul berape, paling tak menahan kalau pukul 12 malam la. 12 kali tong. 

Sunyi dan jam tu boleh dengar dengan saaaaaaaaangat kuat. Hahaha.
Masa awal-awal tahun, rasa annoying nak tercabut telinga  dengan jam ni. Hee melebih kau ni qila.

Jam ni buat darah bergerak laju. Mana tak, baru je rasa tadi dengar dia bunyi, sekarang bunyi lagi. Hahaha 

Nampak sangat membuang masa.

Bila dah 2 3 bulan, dah dapat biasakan telinga dengan bunyi ni, kadang-kadang malas nak tengok jam, tunggu jam ni bunyi. Kira die bunyi tong tong tong, taula pukul berapa. Hahaha

Walaupun di JB ada jam besar yang kat dataran sebelah hospital tu, jam tu tak de lagu macam kat sini.

Aaaah sudah, aku nak cakap aku akan rindu bunyi jam kat Melaka ni setiap satu jam.

Satu keunikkan Melaka yang tak mungkin la di lupakan.
Bunyi Jam. 

post signature

8 comments:

  1. nasib baik guna sisitem 12 jam klu 24 jam?? 24 kalilah bunyikan.. heheh..

    ReplyDelete
  2. mula-mula sampai pening dengar jam berdenting..

    nnti bila da lama tak dengar, rindu plak eyh..:P

    ReplyDelete
  3. ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....
    ting tong.....

    ok baru kol 1..

    ReplyDelete
  4. Kau kena beli jam di ding yg bunyi gitulah bubuh kat rumah.macam crita labu labi pun ada

    ReplyDelete
  5. ting ting..
    jam berbunyi..
    bgs jgk..
    xD

    Entry Baru:
    Oh Result

    ReplyDelete
  6. tempat jogging saya tu!! eye on melaka~

    ReplyDelete