Monday, October 11, 2010

Diet? Manadela

Pagi-pagi dah ada orang tanya, "breakfast hari ni makan apa?"


"biskot ngan air"
"diet ea"

pastu bila malam dalam kul 9

"dah dinner"
"dah"
"bila?"
"6 tadi.."
"nape diet ker"

aaa letih la nak jawab soalan macam ni. Makan biskot dan air untuk breakfast bukan berdiet, biskot ada kandungan gula yang tinggi juga, sama juga air. Tujuan utama pagi-pagi makan biskot dan air sebab senang ! kadang-kadang minum air yang dah ada 3 in1 cereal sekali, bancuh-bancuh..minum terus gi  kelas, ni kes bila dah lambat nak pergi kelas. Tapi breakfast mesti amek, untuk perot.

Biskot dan air, bila ada lebihan masa dalam 10 minit, aku makanla biskot cecah air. Bukan main reason diet, tapi sebab ia mudah dan cepat. Aku tak makan kedai, sebab aku rasa, nak spend 3 ringgit untuk breakfast macam aih membazir sebab nya aku tak makan breakfast yang heavy.

Untuk yang kedua, memang kebiasaannya aku akan makan malam dalam pukul 6 hingga 7, itu pun bila free. Kalau busy perut pun tak rasa lapar, aku akan makan la juga dalam kul 9 ke 10 ker. Aaaa bergantung la. Makan tengah malam pun pernah. Nampak tak aku bukan berdiet, mana ada orang diet akan makan tengah malam? Tapi aku lebih selesa makan dalam pukul 6 hingga 7, sebab itu habit.

Hissh, so kamu yang keep bugging me questions whether im on diet or not, here this answer, aqilah tak berdiet, itu dah memang habit makan dia. Ok, dont asked me silly question again.

Diet tu juga bermaksud makan benda seimbang, tapi dengan apa yang kamu tanye, ia bukan pasal makanan seimbang.
post signature

4 comments:

  1. LOSE WEIGHT NOW ask me how
    aceeeceh

    ReplyDelete
  2. mmg agk ann0yg s0klan 2..
    Bla mkn sk8,kta 'mn nk bsar.'
    bla mkn byk,'uish,xpdn ngn bdn kcik.'

    ReplyDelete
  3. same like me...
    pagi bekpes bikot mery cicah milo kosong...
    mkn seawal jm 6...
    tp klu lapa..
    bedal je pape walaupun pn pkl berapa..
    hahaahah..

    ReplyDelete
  4. Tiap org kenalah diet..makan secara seimbang

    ReplyDelete