Monday, August 1, 2011

Baru Habis Baca, Tau Dah Lambat

Aku baru habis baca buku For One More Day, Mitch Albom. Tahu tahu aku terlambat, buku ni dah jadi bestselling worldwide dan pernah di filemkan pun, baru tergerak nak baca. Sadis. 
Tak apalah bak kata pepatah biar lambat, asal selamat membaca :P 
Buku ni berkenaan dengan keakraban seorang anak dan emak, betapa dia sayang dengan emak dia. Dia itu namanya Chick. Lepas satu kemalangan, Chick ni boleh jumpa dengan emak dia yang dah 8 tahun meninggal tapi sehari je.
"When someone is in your heart, they're never truly gone. They can come back to you, even at unlikely times."  - favorite quote 

Aaaa tekan play untuk sinopsis. Aku punya sinospsis terlampau ringkas :P
Buku dia tak tebal pun, lebih kurang 200pages aja, kalah lagi buku lagenda budak setan 500pages ? 

Aku google nak cari gambar buku ni  kemudian aku terjumpa pulak ebooknye.  Sesape nak baca  ebook for one more day kat SINI. Sama je kandungan dalam ebook dengan buku traditional. 
Salah satu ayat aku suka dari buku ni..
"But there's a story behind everything. How a picture got on a wall. How a scar got on your face. Sometimes the stories are simple, and sometimes they are hard and heartbreaking. But behind all your stories is always your mother's story, because hers is where yours begin." 


Bacalah, tak rugi :)
Selamat Berpuasa ! 

6 comments:

  1. ayat last skali tue amat bermakna....

    her is your begins.....

    ReplyDelete
  2. aku suka gak ayat last tu!!!

    ReplyDelete
  3. huhu.samela ngan saya. buku dah brkurun2 kat pasaran smpai dh jadi movie bru nak bace:/

    ReplyDelete
  4. jedi...yeah suka la dgn penulis ni :)

    ReplyDelete
  5. ekeke rasa termotivate tak kapten?

    ReplyDelete
  6. haha masa nak beli kemain berkobar, dah ada depan mata buat tak tau..dah berkurun baru baca kan izah :)

    ReplyDelete