Sunday, February 27, 2011

Hehehe Maktokmaktok

Aku dah perasan perubahan maktok.Kalau semalam dia cakap, hari ni sure lupa. Macam semalam, dia ada beli sesuatu.


"cuba kau teka, berapa harga dia?" 

"harga apa?"sebab aku tak faham benda apa dia suruh aku teka tibe-tibe je, jadi maktok tunjuk la dekat barang dia beli.

"aaaa 30 ! " Aku hentam jee

"yeke? " Dia diam. Geleng-geleng kepala. "kau salah darab 2 la"

"60?" Dia ketawa. Ces, maktok suka beno bila aku salah teka. Meleret-leret  dia ketawa.


Tadi. Maktok tanya lagi.


"cuba kau teka berapa harga dia?" tangan terus tunjuk kat barang tu.

"mmm 60 !" kehkeh, padahal aku dah tau dah harga dia semalam baru tanya.

"yeke?" Dia diam, "bukan laa salah..harga dia nak dekat seratus."

"eh? yeke mahal no?" aneh je, semalam cakap 6o tibe-tibe hari ni 100 pulak. Nak menang la tuu.

Maktok pun belek barang dia beli tu. "Eh bukan seratus, pandai kau teka?! kau mesti tengok harga dia kat sini kan? eleh" 


Aku pulak yang ketawa meleret-leret.
Hehehe maktok maktok.
post signature

1 comment: