Thursday, June 28, 2012

Port Dickson - Ancasa Resort & Spa

020612 - Ancasa Resort & Spa
Hi Assalamualaikum

We stayed at Ancasa Resort & Spa during our trip to PD *thanks to Groupun for the best deals.
Tak susah mana nak cari this place and I would say it's likely a Balinese concept *eventhough i never been to Bali, duh! 
Hahaha

Kami tiba disini pada pukul 2.00 petang, dan mengambil masa dalam lebih kurang 30 minit untuk tunggu gilian ke receptionist. I think they should have a proper nice counter instead of using 2 big tables for assisting the customer.#justsaying.

Nasib baik mereka provide satu tong air oren sejuk jadi kite yang menunggu giliran boleh senang lenang amek air free minum duduk tunggu minum duduk tunggu, tak adalah membara sangat tunggu lama. *30minit je pun prufff


Yang bestnya dekat sini, aparment dia menghadap laut (seaview) ada juga yang menghadap jalan raya dan ada juga yang menghadap garden mereka. Dan kami dapat yang menghadap sedikit laut hehe.

View from our apartment
Tempat ni sangat sesuai bagi sebuah keluarga yang betul-betul nak merelaxkan minda, lari jauh dari kesibukkan kota, why i said so kerana kat sini banyak aktiviti untuk family! Ada padang yang boleh main bola, swimming pool, tennis court dan lainlain.

Plus! Apartment dia besaaaaaaaaaar boleh muat ramai orang. 

Kalau nak tahu room rates boleh bersenang lenang ke website dia http://www.ancasaresort.com 

Jap jap nak tambah!

Selepas kami checkout dalam pukul 12 tengahari, aku sempat ke kedai cenderhati buat kenangan kata orang alalala~~ 

Buahtangan

Banyak juga barang di jual tapi aku perasan tak ada satu barang pun brand Ancasa itself, faham tak? macam cawan ada tulis Ancasa Resort & Spa ke, pen tulis Ancasa Resort & Spa ke, towel tulis Ancasa Resort & Spa ke, tiada. Hurmm hurm nasib baik aku cilok pencil dan losyen dalam bathroom, ada la tulis Ancasa =p 


Ok bye.

2 comments: