Saturday, June 23, 2012

Bisik #bukufixi




Gulp, penulis novel reply tweet aku, yang telah diretweet dan di cc oleh Faizal Sulaiman.

Hi
Entri pertama setelah berumur 23 tahun. *senyum nampak gigi
Novel terakhir yang di baca pada umur 22 tahun adalah Bisik pada 17 Jun 2012.

Aku beli tak ingat bila, sanggup tunggu buku ni di jual kat Popular baru nak beli. Reason sebab nak pegang-pegang dan belek-belek buku seblum beli. #gediks

Aku baca dalam masa sehari, start dari petang dalam pukul 2 petang sampai ke malam 10malam?. Di selangi dengan kerja-keja selingan seperti main dengan kucing, makan, tengok tv, mandi, beron9 dan sebagainya.

Selalu bila aku bace sesuatu novel, aku pasti bayangkan muka watak-watak dalam novel supanya bila baca seronok macam tengah tengok movie ! #gediks no2 ..dan aku bayangkan:
Mikael seperti Chi dalam drama Friday I'm In Love
Nazzman seperti Aqasha  dalam drama Dejavu Kinabalu
Shah seperti Diana Amir dalam filem 321 Cinta
Julia seperti Izarah dalam Vanilla Coklat
Suraya seperti Lana Nordin dalam Dewa Cintaku
Amran seperti Farid Kamil dalam Lagenda Budak Setan
Angie seperti AC Mizal dalam Gerak Khas the movie?
Kak Gai seperti *tak ingat nama
Abang Mail seperti Zizan dalam Mael Lambung

dan beberapa watak lain yang tak terkeluar bayangan macam watak mak Mikael, kakak Mikael, budak-budak dekat busstop, peniaga bawah rumah.
....
 Nah sikit dari novel, nak lebih beli laaa lalala #gediks no3

"Oi, apa yang kau dah buat?"
"Tak sengaja, sial!"
"Habis sekarang macam mana?"
"Bawa dia masuk bilik air. Cari apa-apa yang boleh buat memotong."

Bye.
Serius seronok baca Bisik, seram, keliru, menyampah semua ada :) Teehe !

No comments:

Post a Comment