Wednesday, June 1, 2011

Selamat Hari Susu 2011

1 jun adalah hari susu sedunia.
Minuman pertama kita minum, susu laa, tapi bukan susu formula. Susu ibu, heee.
Kalau masa sekolah dulu pun, aku masih ingat. Datang van susu dutch lady. Bagi free satu kotak susu seorang. Kadang-kadang diorang bawak perisa milo la, strabery la macam macam. Tapi aku tetap suka susu asli warna putih. Rasa dia lemak.

Jadi susu ni penting. Dari pelbagai segi. Aku ada terbaca airtikal ni tentang 22 fakta menarik tentang susu. Satu menarik minat aku #9 – Botol plastik untuk susu hanya mula diperkenalkan mulai tahun 1967. Jadi sebelum dia, guna botol kaca.

Masa aku pergi Cameron – time turnel kot nama tempat dia. *Lupe, haha. Aku dapat tengok depan mata botol susu kaca,comel. Macam-macam bentuk ada, silender, yang macam jongkang jongket. Tapi.. macam bahaya je untuk baby. Kot kot terjatuh ker botol tu, berderai kaca. Ish.  

Kenapa pilih 1 jun ?
Sebab berdasarkan artikal yang aku baca ni la, dia kata supposedly diorang nak tetapkan akhir bulan Mei.  Tapi macam dia kata Negara China cakap dia dah banyak celebration in May jadi di hold kan sampai 1 june.
Jadi !
Apa tunggu lagi, jom minum susu ! Sekarang pun susu dah banyak perisa kann..aaa no excuse !
SELAMAT HARI SUSU



Ps : Tau maksud "tombot" ??? hee

post signature

13 comments:

  1. uncle tak pernah tahu pun pasal hari susu sedunie nih...tq inform


    nk minum susu coklat lah, baru tak loye.ha3

    ReplyDelete
  2. uncle same2 ! coklat pun boleh, janji susu :D

    ReplyDelete
  3. aku dah suka susu putih dutch lady
    mari minum susu

    ReplyDelete
  4. Susu elok untuk kesihatan lagi2 utk org tua nak kuatkan tulang (;

    Bukan minum utk hari je jgk, tapi hari lain pun disyorkan :P hehehe

    ReplyDelete
  5. hehe tula syuhadah, jgn nnti dah osteoporosis baru nak minum susu..:D

    ReplyDelete
  6. haha boleh plak tunda hari susu ye..hehe..

    tombot tu pe?

    ReplyDelete
  7. ada juga hari susu sedunia...durian ada harinya tak....hehe

    ReplyDelete
  8. happy milk day blogger fren! :D

    ReplyDelete
  9. ayie ..tombot tu..lori angkat sampah..haha

    ReplyDelete
  10. tak de hari durian lagi..nnti daddyzkool buat hari durian ea :p

    ReplyDelete
  11. yeah ! jgn lupa minum susu meo !

    ReplyDelete