Sunday, May 1, 2011

Banyak Tahi Lalat ni BAGUS ?

1, 2, 3 eh salah ni 3 4 5...(sibuk mengira moles, kot kot ada lebih seratus kat seluruh badan)

Hahaha


Aku terjumpa satu artikal ni. Mungkin korang dah tahu, aku je laggard atau yang tak tau korangla yang laggard..hehe.

Well Spotted - Moles linked to delayed ageing 

Eh biar betul?, selalunya orang banyak moles akan terdedah pada penyakit melanoma (penyakit kulit). TETAPI dari research ni, dia kata ada benefits orang yang banyak moles ni tau !

Banyak means more than 100 moles di seluruh badan. (Tu yang aku dok terkira-kira kot kot aku punya moles more than 100 kan, tapi macam banyak la pulak?)

Baik baik. Apakah benefits nyer...

1. Dia akan delayed aging / melambatkan penuaan. (Tak payah la susah nak amek collegen la, suntik itu ini, jimaaat)

2. 50% kurang dari penyakit osteoporosis. (Yang tak suka minum susu, haaa haah ! advantage la ni)


Haa korang, ada banyak moles tak? Aku tak sampai la hai 100..nampaknya kena lebih menjaga diri..:D
Ekeke patutla sharifah aini tu muda je selalu...



info : reader's digest
post signature

5 comments:

  1. haha..sebok nk kire bpe byk taik lalatnye..tgk skli imbas je da tau bersepah2 taik lalatnye..hihi

    ReplyDelete
  2. http://www.tentangcinta.com/personaliti-cinta/rahsia-tahi-lalat/

    yg ni dia ckp ape mksud kedudkan taik lalat tu..x tau la kalo x btol kan..

    ReplyDelete
  3. suka part2 tahi lalat ni..kadang2 busan je mesti cr info sal moles.sje sukasuka :))

    ReplyDelete
  4. ko ada kira berapa banyak ker?

    ReplyDelete