Thursday, March 17, 2011

Hujan Pagi Tadi, Kuredahai Juga Demi Tebusan

Breakfast sudah dibeli di McD pagi tadi. Ala itu semua gara-gara baru terperasan yang tarikh coupon purchase minimum RM5.00 you will get free 2 big set for breakfast tamat hari ni. Menggelabah haku. Mana tidaknya adalah satu pembaziran jika tidak digunakan kerana dengan berbelanja RM5.00 kau boleh dapat set yang berharga RM 10.00 ? Haa mau tak aku kelip kelip mata tengok tawaran macam big deal !

Walaupun hujan pagi tadi, kuredahai juga demi tebusan.
Satu set aku ambil, lagi satu set ibu yang ambil. Aku sekarang makan sikit je..heehehe
Kadang-kadang aku ni pemalu. Nak bawak breakfast McD ke ofis rasa janggal. Haha itu pagi tadi la. Baiklah, aku sanggup buang beg kertas mcD dan masukkan ke dalam beg bunga-bunga aku demi untuk tidak mahu orang lain tahu aku bawak McD. Kahkahkah, jangan tanya aku kenapa.
Ibu kata aku ni malu tak bertempat. Tapi memang maluuu nak buat macam mana.
Setiba di ofis, cepat-cepat keluarkan masukkan terus dalam laci bawah meja. selamat ! Tiada siapa yang mengesan.
Baru beberapa minit lega hati “qila awak nak pergi breakfast tak?”
Otak ligat berpusing-pusing, patut ke tidak pergi ikut mereka breakfast. Macam kebiasaan aku tak jawab, soalan tu tergantung-gantung tiada jawapan. Sebab tengah fikir which one is the best choice. Konon
Tapi terfikir, best jugak kalau dapat makan makaroni pepagi ni. McD tadi tu nanti-nanti je la makan. Tamaaaak
Sambil sambil tu bukakla email. Eh,
A Bird In The Hand 
Orang tamak selalu rugi. Jangan jadi tamak. Jadilah yang bersederhanaan. Tak melebih, tak juga mengurang. Itu lebih baik. Interpret sendiri.
Terasa aku dengan email ni. 
Tanpa berlengah lagi “kita tak nak breakfast”
Tak nak tamak, tak mahu. Sambil kening terangkat dua-dua.
post signature

3 comments:

  1. bkn tamat 31 march ke... o_O. kalau betul tamat rini, melepas gak la..

    ReplyDelete
  2. hahaha...
    saya pown pemalu gak....


    jom singgah n follow belog saya...
    http://inibelogfyna.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. dah lama teringin nak try breakfast MCD tu nampak mengancam!

    ReplyDelete