Monday, January 5, 2015

Selamat Tahun Baru 2015

Masa ber ATV

2015
SELAMAT TAHUN BARU

Aku di ofis sekarang ni. Susah nak berblog dekat rumah semenjak aku hanya melanggan internet cuma di hp yang limit 1 GB sebulan. Tahu-tahu je la, kalau boleh ber on9 dekat laptop memang macam-macam la nak di bukaknya, habis program jimat cermat terbiar :P Nak berblog di hp pulak kecik screen nya HEHE alasan pemalas nak update blog. Maafkan la.

Ini review 2014 aku untuk tatapan aku dimasa tua.  

Januari  -Bertunang  
Tarikh aku bertunang secara tidak sengaja setarikh dengan aku masuk kerja, 18/01/12. Dan bulan  1, 2012 jugak tarikh Yun tidak jadi berhenti dari ICT dan terus bekerja..Selepas 2 tahun,kami  bertunang. How coincident is it? Kalau la masa tu Yun berhenti dari ICT, mungkin dia bukan suami aku sekarang HEHE. Jodoh…

 Febuari – Pergi kursus kahwen
Pergi kursus kahwen dengan Fiza, kawan satu ofis. Beriya pilih tempat dan akhirnya kami hadir kan diri dekat Masjid Abu Bakar. Johor Bahru. Yang kelakarnya aku dan Fiza adalah orang pertama yang register pada hari kursus. HEHE. Teruja sungguh kami nak kahwen.

Mac – Mencari barang untuk goodies bag untuk kawen.
Pergi Ayer Hitam je. Bebelanja almost 1 ribu lebih untuk vip gift dan jugak kotak-kotak dan bunga-bunga hantaran dan sebagainya la. Tengok duit keluar macam air masa ni. Nak sedih pun tidak berguna, kata nak kahweeeeen.

April – Beli gula-gula kacang.
Yang ini aku suruh Yun tolong beli. Dan Yun mintak tolong Kak Na tolong beli gula-gula kacang ber kg-kg banyaknya. Terima kasih daun keladi, lain hari semoga dapat berbalas lagi.

May – Sibuk lipat-lipat kotak, masukkan gula-gula dalam kotak.
Tugas ni, hanya tuhan je tahu betapa penatnya aku dan ibu buat. Cuba bayangkan untuk 1000 kotak. Tapi kami manage untuk lipat-lipat kotak dalam 2 minggu, the other 2 weeks menghabiskan masa masukkan gula-gula dalam kotak.

Jun – Jumpa abah, pujuk jadi wali.
All the way dari Johor ke Kedah. Worth it, abah datang juga akhirnya. Terima kasih.

July – Tempah Inai. Complete kan NCR, interview dengan kadi.
Tempah inai dengan kak Hanie. Jumpa agak ramai fb yang buat perkhidmatan inai. Tapi ter suka dengan Kak Hanie ni. Kenapa? Nanti KALAU aku rajin aku post kenapa. Tq Kak Hanie.

Complete NCR ni mudah. Tunggu boring dari Yun. Interview! Tok kadi Tanya 1 soalan saja. HEHEHE.

August – Test baju kawen. Kahwin !
Majlis kawen 31/08/14. Merdeka, dalam masa sehari. Kami pengantin bawak kereta sendiri. Kelakar betul. Betul-betul kelam kabut. Tapi Alhamdulillah semuanya lancar walau ada tersekat-sekat.

September – Honeymoon
Ini honeymoon express. Seminggu sebelum majlis baru tempah :P

October – Kahwin lagi ! Belah lelaki.

November – Pindah rumah.

Disember – Berehat-rehat di rumah.

Boleh dirumuskan kehidupan  70% daripada 2014 adalah preparation untuk bertukar status dan sesi kenal mengenal dengan Yun’s family dan kawan-kawan. Masih kekok, harapannya semoga lebih mesra  selepas ini – masuk list azam 2015.  

31/12/2014 pengakhiran yang agak sedih sedikit apabila pengawalan 2014 adalah gembira. Tak apalah, Allah uji tanda Dia sayang kan. Aku percaya setiap ujian yang Dia bagi pasti ada penyelesaian dan hikmah di sebalik.


SELAMAT DATANG 2015!

No comments:

Post a Comment