Saturday, February 14, 2015

#Rawak 12 - M ke XL

Lately ni aku jarang sangat beli seluar. Apa yang aku perasan semua seluar aku mengecut. Aku tak faham kenapa kecut. Maka, aku cuma ada 3 seluar yang aku guna dan rasa penuh keselesaan tapi dah lusuh.

2 seluar slack hitam dan coklat
1 seluar jin

Masa 3 hari lalu ibu dan aku pergi kedai menjual baju di BBU. Tagline kedai terbaik, "kami menjual baju dari size xs ke xxxxl"

Ibu mula la menjelajah satu kedai. Termasuk aku cuma haluan berbeza. Ibu menjelajah kedai dari pusingan jam, aku berlawanan jam dan akhirnya bertemu di satu tempat.  Mana kalau tak tumpah kuah kalau tak ke nasi haha.

"eh, ni ada jual seluar. Kain sedap, kau try la..kau pakai size apa?"

"m!" - dengan confident aku jawab

"pergi try sana m"
"macam mana, tengok sini"

"nak L pulak"

Ibu hulur seluar size L. "macam mana, tengok sini"

"tak muat la, hurm xl please"

"Kau dah gemuk Qil"

Hmm
Aku ingat seluar mengecut rupanya..hmm hmm hmm

/
/

Kemudian semalam ada bergambar dengan semua staff. Bila tengok gambar aku, hmm hmm ok aku faham.

Aku yang pakai tudung purple

hmm