Saturday, February 7, 2009

menyurutkan bengkak di kaki

ha...ini petua dari org dulu-dulu...dan aku masih mempercayai petua ni...bek tok menghilangkan bengkak di kaki...carenya mudah saje...ape yang diperlukan hanya 3 benda saje...

1. asam jawa
2. bawang besa
3. sedikit air

macam ne ye nak buat dia...

kite letak kan air kat dalam mangkuk...asam jawa sekali...gaul2...sehingga pekat....
pastu, kita potong bawang besa kecik atau dadu...kita gaul sekali bersama-sama...
kalu nak lebih senang boleh jugak kita blander jek asam jawa+bawang 2...

pastu...
kite lumurkan la kat kaki atau tempat2 yang bengkak ....
easy!!!!

dan ak dapat tau yang asam jawa fungsinya menyejukkan....

so...pada kaki2 or pape yang bengkak...cube la!!!!!


MySpaceMySpace

4 comments:

princessakura said...

aku nk ptua len ade x??
ko tlis la rahsia ciuman yg ko ckp 2... nk gak tau..:-)

MUZAKKIR said...

b nak tau tntg petua cmne nk hilangkan bgkak kat pehe bb ni ayg..
ade tak..
eaa...rhsia ciuman pe tu...

'aqila said...
This comment has been removed by the author.
HELENAKETTY said...

ahahah sng je 2 petuany letakkn penumbuk kat tempat bengkak 2.........
bsk2 cofom hilang bgkak 2..ahhhaahaha